poniedziałek, 25 stycznia 2010

Początek -- suche fakty

24.12.2009 - Wigilia. zbieramy graty, szpeje, kota i sru do samochodu. jedziemy na Święta do Rodziców, trochę dalej od cywilizacji. tutaj (Rogoźnik):



25.12.2009 - wstaję około 10tej rano. rzut oka na telefon (tradycyjnie na noc podłaczony do ładowarki) -- sms. ki diabeł? ano diabeł. "Twoje saldo do zaplaty z faktur i polaczen biezacych: 900 zl. Zeby sprawdzic limit wybierz bezplatnie nr: *110# i nacisnij "sluchawke." Wiecej na: +48790500500"

że jaak??

na przygodnie spotkanym kompie sprawdzam o co biega temu playu:



dalej nie wierzę w to co widzę. piszę zatem pierwsze zgłoszenie do BOK:

Numer zgłoszenia:13846661
Data:25-12-2009
witam. wlasnie otrzymalem sms informujący o 900zł saldzie mojego rachunku. niniejszym skaldam reklamacje na to naliczenie - chodzi pewnie o transmisje danych moim zdaniem jest to jakis blad. po pierwsze mam wykupiony pakiet 500 mb play online w telefonie, po drugie mam zablokowane polaczenia danych poza zasiegiem play, i wreszcie po trzecie - aktualnie przebywam w miejscowosci ktora nie jest objeta zasiegiem play online. prosze o skorygowanie salda rachunku i przywrocenie niesluszenie pobranych megabajtow z mojego pakietu. z powazaniem

Data zamknięcia: 30-12-2009
Komentarz zamknięcia:
Witamy, informujemy, iż niniejsze pismo zostanie wysłane na adres korespondencyjny:  Nr zgłoszenia: 13846661 Nr telefonu: [...] Szanowny Panie, dziękujemy za zgłoszenie dotyczące transmisji danych, które wpłynęło do nas za pośrednictwem strony internetowej dnia 25 grudnia 2009 roku. Pragniemy Pana zapewnić, iż dokładnie zapoznaliśmy się z opisywaną sprawą. Z informacji, jakie posiadamy wynika, że dnia 25 grudnia 2009 roku o godzinie 00:45 Pakiet Mb został wykorzystany i zgodnie z Regulaminem Promocji Pakiety Play Online w telefonie Pkt.11. 11. Po wykorzystaniu Pakietu, w danym Okresie Rozliczeniowym, opłata za transfer danych w strefie taniego Internetu w Play jest naliczana zgodnie z Cennikiem Oferty, z której korzysta Abonent. Biorąc pod uwagę powyższe fakty reklamacja została uznana za niezasadną. Ufamy, że niniejsza odpowiedź w pełni wyczerpuje poruszane przez Pana kwestie. Zapraszamy do serwisu Play24 na stronie www.24.playmobile.pl. Znajdują się w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz dostępnych usług. Poprzez Play24 można również skontaktować się z Obsługą Klienta, na bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź. Z poważaniem

w tzw międzyczasie wysłałem mejl do Rzecznika Play z prośbą o pomoc w wyjaśnieniu tego fenomenu - odpisał że się zajmie. zadzwoniła miła pani, stwierdziła że będzie zajmować się osobiście z polecenia Rzecznika, otworzyła kolejne zgłoszenie w BOK:

Numer zgłoszenia:13942813
Data:30-12-2009
Data zamknięcia: 11-01-2010

Komentarz zamknięcia:
Pismo o niniejszej treści zostało wysłane na adres korespondencyjny: Warszawa, 7 stycznia 2010 roku Pan [...] Nr telefonu: [...] Nr zgłoszenia: 13942813 Szanowny Panie [...], dziękujemy za zgłoszenie z 30 grudnia 2009 roku przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej, będące odwołaniem od odpowiedzi na zgłoszenie 13846661, dotyczące opłaty za transfer danych. Zapewniamy, że dokonaliśmy ponownej analizy zgłoszonej przez Pana kwestii. Uprzejmie informujemy, że Pana sprawa została dokładnie przeanalizowana przez nasz dział techniczny. Przeprowadzona weryfikacja nie wykazała nieprawidłowości w zestawieniu oraz realizacji połączenia z Internetem wykonanego 25 grudnia 2009 roku. W związku z czym pobrane dane (3670 kB oraz 855860 kB) o łącznej kwocie 1 029,48 PLN zostały rozliczone prawidłowo. Nie ulega wątpliwości, że 1 listopada 2009 roku za pomocą kodu *111*52*2# został aktywowany „Pakiet Play Online w telefonie” (500 MB) oraz za pomocą kodu *111*51*1# został zablokowany transfer poza strefą taniego Internetu. W odpowiedzi na zgłoszenie 13846661 został Pan poinformowany, że pakiet 500 MB został wykorzystany w całości 25 grudnia 2009 roku o godzinie 00:45. Zgodnie z pkt. 11 Regulaminu Oferty Promocyjnej „Pakiety Play Online w telefonie” po wykorzystaniu pakietu opłata za transfer danych rozliczana jest zgodnie z Cennikiem Oferty „One Play” (12 gr/100 kB). Nasz dział techniczny potwierdził również, że tego dnia znajdował się Pan w strefie taniego Internetu. W związku z tym, że połączenia zostały zrealizowane poprawnie zgodnie z Cennikiem Oferty „One Play” (zgodnie z tabelą nr 2 opłata za transfer danych wynosi 12 gr za 100 kB) kwota 1 029,48 PLN uwzględniona na Rachunku Telekomunikacyjnym o numerze F/10194646/01/10 została naliczona prawidłowo. Jest nam niezmiernie przykro ze względu na zaistniałe zdarzenie jednak nie możemy przychylić się do Pana prośby dotyczącej anulowania wyżej wymienionej kwoty. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość rozłożenia wyżej wymienionej płatności na 3 raty. W tym celu prosimy o przesłanie pisemnej dyspozycji na nasz adres korespondencyjny: skr. Pocztowa 4 62-056 Komorniki P204 Prosimy również o zawarcie w piśmie poniższych informacji:  powód prośby o rozłożenie na raty;  kwota, która ma być rozłożona na raty lub numer faktury;  kwota, jaką może Pan opłacać co miesiąc (rata + faktura bieżąca). Na podstawie powyższych informacji Pana odwołanie zostało uznane za niezasadne. Wierzymy, że niniejsze pismo odpowiada w pełni na poruszoną kwestię W przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Obsługą Klienta za pośrednictwem konta "Play 24" listownie, e-mail: ok@pomocplay.pl, fax: (22) 319-44-11 lub telefonicznie *500 z numerów Play lub 790-500-500. Z poważaniem, Sylwia [...] Lider zespołu ds. obsługi klienta Powyższa odpowiedź wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego. Zgodnie z §7 ust. 2 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. nr 226 poz. 2291) dalszych roszczeń można dochodzić również w postępowaniu sądowym przed sądem powszechnym właściwym dla miejsca zawarcia umowy, w postępowaniu mediacyjnym przed Prezesem UKE, lub przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Prezesie UKE.


no i masz. oczywiście od razu posłałem opis sprawy do UKE, ale ten wątek będzie osobno. co dalej. interesuje mnie (do tej pory) co do licha mój telefon pobierał i gdzie to co pobrał się podziało? to musiał być jakiś film(?) czy coś takiego - sądząc po ilości przesłanych danych. nie wiem też ile trwało połączenie, mam tylko godzinę rozpoczęcia i ilość danych. no nic. kolejne zgłoszenie w BOK:

Numer zgłoszenia:14308093
Data:14-01-2010
Pani Sylwia [...] Lider zespołu ds. obsługi klienta dotyczy: zgłoszenie 13942813 niestety nie mogę uznać że Pani wyjaśnienia wyczerpują drogę postępowania reklamacyjnego, w dalszym ciągu nie dostałem listy adresów (bądź adresu), z którym w internecie łączyl sie mój telefon. ponadto w dniu dzisiejszym dowiedziałem się iż nie jestem jedyną osobą która ma tego typu problem, prosze zapoznać się ze stroną: http://echtenplay.blogspot.com/2010/01/marzy-mi-sie-telefon-z-linuksem.html wysłałem już co prawda prośbę o mediację do UKE, ale ciągle liczę na mojego ulubionego operatora. naprawdę nie chcaiłbym się na Play zawieść. z poważaniem

[naiwniak nie?]
błyskawiczna riposta (dosłownie chyba z dwie godziny po zgłoszeniu), od innej pani:

Data zamknięcia: 14-01-2010

Komentarz zamknięcia:
Szanowny Panie, dziękujemy za zgłoszenie, nadesłane za pośrednictwem strony internetowej 14 stycznia 2010 r., dotyczące odpowiedzi na poprzednie zgłoszenie. Zapewniamy, że dokładnie zapoznaliśmy się z Pana sprawą. Informujemy, że podtrzymujemy opinię wydaną w odpowiedzi na sprawę numer 13942813 z dnia 11 stycznia 2010 r. Jednocześnie informujemy, że wyczerpał Pan drogę postępowania reklamacyjnego. Skorzystał Pan z prawa do wniesienia odwołania od podjętej decyzji do Działu Rozpatrywania Odwołań na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. nr 226 poz. 2291). W związku z powyższym w chwili obecnej może Pan dochodzić swoich roszczeń w trybie postępowania sądowego, zgodnie z art. 109 i 110 Prawa Telekomunikacyjnego z dnia 16 lipca 2004 roku. W razie pytań i wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszą Obsługą Klienta za pośrednictwem strony internetowej, e-maila lub dzwoniąc pod numer 790 500 500. Zapraszamy do serwisu Play24 na stronie www.24.playmobile.pl. Znajdują się w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz dostępnych usług. Poprzez Play24 można również skontaktować się z Obsługą Klienta, na bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź. Z poważaniem Ilona [...] konsultant back office ds. obsługi klienta



masło maślane i dalej nic nie wiem.
no to jeszcze raz:

Numer zgłoszenia:14316163
Data:14-01-2010
do: Ilona [...] konsultant back office ds. obsługi klienta dotyczy: 14308093 zgodnie z art.80 prawa telekomunikacyjnego "2. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza na żądanie abonenta szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych, za który może być pobierana opłata w wysokości określonej w cenniku. 3. Szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych powinien zawierać informację o zrealizowanych płatnych połączeniach, z podaniem, dla każdego połączenia: numeru wywoływanego, daty oraz godziny rozpoczęcia połączenia, czasu jego trwania oraz wysokości opłaty za połączenie z wyszczególnieniem ceny brutto i netto. " proszę o szczegółowy log połaczenia: 25.12.2009 00:45:18 Internet Transmisja danych strefa Play 855860 kB szczegółowy - czyli zawierający adres(numer) docelowy i czas trwania połączenia


tym razem trwało znacznie dłużej:
Data zamknięcia: 21-01-2010

Komentarz zamknięcia:
Witamy serdecznie, dziękujemy za zgłoszenie dotyczące rachunku szczegółowego, które wpłynęło do nas w dniu 14.01.2010 roku za pośrednictwem Strony Internetowej. Uprzejmie informujemy, iż zgodnie z dyspozycją rachunek szczegółowy do ostatniej faktury F/10194646/01/10 został wystawiony w dniu 21.01.2010 roku. Zgodnie z Cennikiem Oferty One Play koszt jednego rachunku szczegółowego do faktury to 5 złotych. Zapraszamy do serwisu Play24 na stronie www.24.playmobile.pl. Znajdują się w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz dostępnych usług. Poprzez Play24 można również skontaktować się z Obsługą Klienta, na bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź. Pozdrawiamy, Szymon [...] konsultant ds. Obsługi Klienta


i na tym etapie stoimy. mam tylko wrażenie, że "rachunek szczegółowy" który zapewne dostanę pocztą, nie będzie się niczym różnił od tego co widzę w play24.

w międzyczasie pojawiły się jeszcze takie sprawy
- skontaktowałem się z autorem bloga ECHTENPLAY
- pojawiło się jeszcze przynajmniej kilka osób mających podobne doświadczenia z Play
- zadzwoniła pani z UKE - będę musiał uzupełnić jakieś dokumenty, niestety pismo idzie pocztą
- wysłałem kolejny mejl do Rzecznika -- tym razem już nie odpowiedział
- skontaktowałem się na forum telepolis z pracownikiem Play (Play4you1) - obiecał się zająć

takie są fakty, jak do tej pory.

2 komentarze:

  1. Witam serdecznie wszystkich oszukanych. Niestety mam podobny problem z siecią PLAY, w ciągu zaledwie 1 doby (podczas której w większości czasu łączyłam się z internetem poprzez Wifi) naliczono mi około 280MB. Do zapłacenia ponad 1200zł!!! Z mężem jeszcze nie możemy wyjść z podziwu jak to play elegancko oszukuje ludzi i nabija ich w butelkę, a co najlepsze niewiele można z tym zrobić.
    Po otrzymaniu rachunku zaczęłam przeglądać bilingi na stronie play i tam okazuje się, iż CODZIENNIE (!!!) dokładnie w momencie gdy wychodzę do pracy i telefon "gubi" zasięg Wifi próbując połączyć z 3G pobiera około 20-30MB danych. codziennie! Nie mam pojęcia co to za dane i gdzie one są...??? Nie mogłam w to uwierzyć. 500MB wykorzystałam w około 2 tygodnie, a reszta doszła zaledwie w 12 godzin (odliczając czas na połączenie w domu z wifi) :( Ewidentnie play naciąga ludzi w tak niesmaczny sposób i wyłudza pieniądze poprzez tego typu rozgrywki, jałmużnę. Uważam, iż coś takiego nie powinno mieć miejsca, dlatego chętnie połączę siły!Wspólnie może uda się zrobić z tym porządek. Mój adres to earlgray1@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie!

    Kontaktuję się z Wami, gdyż moja osoba również padła ofiarą sprytnej manipulacji stosowanej przez P4 czy tam Play.

    Proszę o pomoc!
    Moja sytuacja wygląda bardzo podobnie do wszystkich tych opisywanych w blogach.
    Sytuacja przedmiotowych naliczeń miała miejsce w kwietniu i maju br. i wyniosła sumasumarum ~1050zł.
    Na szczęcie 21 czerca skończyła mi się umowa z Play na ten nieszczęsny numer, dlatego bez ogródek wypowiedziałem ją i konsekwentnie będę się wycofywał ze współpracy z tym operatorem w przyszłości... ale kwota do spłaty pozostała :(
    Nie pomagają telefony, maile, reklamacje itp. Na odpowiedź reklamacyjną Play ma 30 dni, a już niebawem minie trzeci miesiąc i w dalszym ciągu nie mam od nich odpowiedzi. Jadynym moim taktycznym posunięciem było to, że w jednej z rozmów telefonicznych poinformowała mnie konsultantka, że jeżeli nie opłacę zaległej kwoty to zablokują mi wszystkie trzy numery na koncie, lecz ją wyśmiałem i powiedziałem, że opłacając podstawową kwotę (czyli abonament) nie mają prawa mi zablokować usług... tak też uczyniłem i telefony nie były zablokowane. Dobrze, że w momencie składania reklamacji dokonałem rozkonsolidowania konta i pozostałe dwa numery od 21 czerwca są traktowane jakby od innego abonenta. Szkoda tylko, że wiążą mnie umowy na te numery :( bo współpraca zakończyłaby się w szybciej!!!
    Powiedzcie jak rozwiązaliście sprawę z naliczaniem tak gigantycznych kwot za użytkowanie internetu?
    Czy jest szansa na to, żeby w jakiś sposób wygrać tą sprawę, nie pociągając za sobą komorników, firmy windykacyjne i innych darmozjadów w przyszłości?

    Proszę o odpowiedź.
    Gorąco pozdrawiam,
    Marcin Serafin.

    P.S.
    Jestem również zainteresowany pozwem zbiorowym!!!

    OdpowiedzUsuń